Sunday 29 June 2008

UPKO slams Ali Rustam

BN-UPKO Deputy President and MP for Tamparuli Datuk Wilfred Mojilip Bumburing is not happy with Melaka Chief Minister Datuk Seri Ali Rustam. The news below is in today's local daily.


2 comments:

Anonymous said...

...like Najib said during campaigning in the last general election...."that Sabah is BN's fixed-deposit!"

BN's fixed deposit? Any withdrawal plans sooner or later....cash or bonds?

Corporal Ball-Bearing,
Gunung Kinabalu

Anonymous said...

...tidak ada istilah "Ketuanan Melayu" di bumi Sabah...yang ada hanyalah "Ketuanan Malaya" dan ini juga akan pupus pada satu masa yang sesuai!

Politik UMNO diselaputi dengan unsur-unsur perkauman. Tidak salah untuk memperjuangkan nasib serta halatuju sesuatu bangsa itu dalam apa jua aspek...tetapi amat salah jika di tengah jalan sesuatu bangsa itu menonjolkan bahawa bangsa merekalah yang "TUAN" manakala bangsa-bnagsa lain adalah lebih rendah martabatnya!

Apa sudah jadi dengan angan-angan membentuk Bangsa Malaysia? Bangsa-bangsa di bumi Sabah ini walaupun dari pelbagai kepercayaan agama seharusnya bersatu menentang dakyah-dakyah "perkauman Malaya".

Kalau Bangsa Malaysia hanyalah satu fantasi...mari kita bangsa-bangsa Sabah tunjukkan pada orang-orang Malaya bahawa kita boleh jadikan Bangsa Sabah satu realiti!

Bila orang Malaya tanya kita.."You apa bangsa?"....kita jawab..."Kami Bangsa Sabah...atau Anak Kinabalu!"

Ya! Kami adalah Anak-Anak Kinabalu.....dan jangan cuba LAGI untuk mencerai-beraikan kami! Pergi jahanam dengan sifat angkuh "ketuanan" kamu itu!

Lord of the Nunuk Ragang,
Gunung Kinabalu